کد مطلب: 306663
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري:
اولين اسير جنگ تحميلي در چهارمحال‌وبختياري دستگير شد
تاریخ انتشار : 1403/07/07 13:14:47
نمایش : 11
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري گفت: 31 شهريور سال 1359، اولين اسير رژيم بعث عراق در چهارمحال و بختياري دستگير شد.
به گزارش  هفت چشمه به نقل از «جهانبين نيوز»، سردار علي‌محمد اکبري در نشست تخصصي نسرا چهارمحال و بختياري اظهار کرد: استان چهارمحال و بختياري با استان‌هاي اصفهان، خوزستان و کهگيلويه و بويراحمد هم‌جوار بوده و داراي يک ميليون جمعيت است.
 
وي تصريح کرد: بافت اصلي اين استان عشايري است و در سه قوميت اصلي لر، بختياري، فارس و ترک‌زبان طي سال‌هاي متمادي در يک فضاي آرام‌بخش با وحدت و انسجام زندگي مي‌کنند.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري اضافه کرد: از زمان شروع، قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نقش مردم چهارمحال و بختياري بسيار نمايان است و مردم اين استان جزء اولين گروه‌هايي بودند که بعد از همافرها با امام راحل بيعت کردند و در تاريخ 20 بهمن‌ماه سال 1357، سراني از اين استان و عشاير عازم تهران شدند و با امام خميني (ره) بيعت کردند و همچنان بر اين بيعت پايبند و استوار هستند.
 
سردار اکبري اضافه کرد: تعدادي از بيعت‌کنندگان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسيدند و تعدادي ديگر فرزندان خود را در اين دوران تقديم کردند.
 
وي افزود: با شروع جنگ تحميلي مردم اين استان نقش‌آفرين بودند و قبل از آغاز جنگ تحميلي، رزمندگاني از اين استان براي حفظ تماميت ارضي کشور در مناطقي مختلف و اواخر سال 58 در استان کردستان حضور يافتند.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم اضافه کرد: در آغاز جنگ تحميلي با توجه به اينکه هنوز يگان‌هاي سپاه تشکيل نشده بود، رزمندگان اين استان به‌صورت گروه‌هاي کوچک در جبهه‌هاي جنوب خصوصا شوش و آبادان حضور يافتند.
 
سردار اکبري بيان داشت: تا زمان تشکيل تيپ قمربني‌هاشم (ع) رزمندگان اين استان در يگان‌هايي چون تيپ 14 امام حسين (ع)، تيپ 17 قم و تيپ 25 کربلا در قالب گردان‌هاي متعدد رزمي و پشتيباني رزم حضور داشتند.
 
وي با اشاره به اينکه 31 شهريور سال 1359، اولين اسير رژيم بعث عراق در چهارمحال و بختياري دستگير شد، به اين ترتيب که خلبانان رژيم بعث وقتي وارد خاک کشور شدند و مناطقي از اصفهان و تهران را بمباران کردند مورد اصابت قرار گرفتند افزود: خلبان يکي از اين هواپيماها در يکي از روستاهاي  شهرستان شهرکرد با چتر فرود آمد و توسط مردم اسير شد و اولين اسير جنگ در اين استان به اسارت در آمد.
 
سردار اکبري بيان داشت: رزمندگان چهارمحال و بختياري در آغاز شروع جنگ براي دفاع از انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني (ره) حضور يافتند و بعد از تشکيل تيپ هميشه سرافراز قمربني‌هاشم (ع) شاهد رشادت‌هاي رزمندگان اين استان در قالب اين تيپ به‌عنوان يگان رزم و هم در قالب جهاد سازندگي در مناطق مختلف بوديم.
 
انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg